Kurumsal Amaç ve Hedefler
08 Ağustos 2025

KALİTE POLİTİKAMIZ

İlgili yasalar ve mevzuatlar çerçevesinde kurum şartlarının tam ve etkin bir şekilde kullanımıyla hizmet verdiğimiz hastalarımıza hasta hakları doğrultusunda doğru teşhis ve tedavi yöntemleri uygulayarak zamanında, kaliteli, güvenilir, tercih edilen sağlık hizmeti sunmak, hastaların ve çalışanların memnun olacağı sürekli gelişen etkin bir yönetim ve uygulama ana politikamızdır.

Hastanenin amaçlarına ve amaçları doğrultusunda oluşturulan stratejik hedeflerine uygunluğu;

Hastanemiz Kalite Yönetim Sistemi, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları ve uymakla yükümlü olduğumuz yasal mevzuatlar kapsamında sürekli iyileşme ve gelişmeyi benimseyen bir yaklaşımı esas alarak, “ mükemmel hizmet sunumunu” gerçekleştirmeyi amaçlar.

Kurumumuzda Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları tüm birimler ve tüm çalışanlar tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda, tüm çalışanların Kalite Yönetimi ve kalite iyileştirmeleri konularında bilgi sahibi olmaları için sürekli eğitimler düzenlenerek uygulanır. Çalışanların kalite çalışmalarına katılımı teşvik edilir.

Çağdaş ve gelişmiş teknoloji kullanılarak hızlı ve doğru tanı ile tedaviyi gerçekleştirmek hedeflenir. Hastanemiz Kalite Yönetim Sistemi, şartlarına uygun şekilde çalışarak sistemin sürekli iyileştirilmesini sağlamak, başta üst yönetim olmak üzere, tüm çalışanların sorumluluğundadır.

Kalite hedeflerinin oluşturulması ve düzenli olarak gözden geçirilmesi;

  • Önceliğimiz hasta ve yakınlarının beklentilerini karşılayarak, memnuniyeti en üst düzeyde tutmak,

  • Güncel yönetim anlayışı ile kalite yönetim sistemimizi sürekli iyileştirmek,

  • İçinde bulunduğumuz topluma faydalı olmak,

  • Hasta, tedarikci ve tüm çalışanların kuruma duyduğu güveni sürekli geliştirerek dürüst kaliteli sağlık hizmeti sunmak,

  • En uygun, en doğru ve en ekonomik çözümleri en hızlı biçimde üreterek daha sonra ortaya çıkabilecek uygunsuzlukların önüne geçmek,

  • Çalışanımızı sürekli eğitimle destekleyerek ekip ruhunu iyileştirme ve geliştirme sürecinde etkinleştirmek,

  • Çalışanın gurur  duyduğu güler yüzlü, içten, insana  saygılı  çalışma ortamı sağlamak,

  • Kaynaklarımızı etkin kullanmak,

  • Çevreye  saygılı olmak,

  • Bölgemizin  en saygın ve  güvenilir  hastanesi olmaktır.

Kalite yönetim sisteminin şartlarının yerine getirilmesi ve sürekliliğinin sağlanması;

Hastanemiz, yapılan öz değerlendirmeler ve bina turu denetimleri sonrası ortaya çıkan uygunsuzların düzeltilmesi için kalite, hasta ve çalışan güvenliği izleme ve ölçme çalışmaları ve sürekli iyileştirmedeki çalışmalarına devam etmektedir.

Kalite yönetim sisteminin etkinliğinin  sürekli iyileştirilmesi;

  • Hasta odaklı hizmet sunumu

  • Daha az  hasta/hasta yakınıçalışan şikayetleri

  • Kaynakların optimum kullanımı

  • Sağlıklı  bilgi  akışı

  • Kaliteli hasta bakımı sağlamak

  • Kaliteyi geliştirmek ve iyileştirmek için personelde liderlik bilincinin oluşması

  • Sürekli iyileştirmeyi sağlamak

  • Eğitim çalışmalarının sürekliğinin sağlanması

Kalite Yönetim Prensipleri

Hasta Odaklılık

Hastanemiz mevcut ve  gelecekteki  hasta ihtiyaçlarını ve  beklentilerini anlamalı ve  aşmak için  çabalamalıdır.

Liderlik

Liderler, kuruluşun amacını ve yönünü belirlerler. Kuruluşun amaçlarının başarılması için kişilerinkatılımını sağlayacak ortam oluşturulmalıdır.

Kişilerin Katılımı

Çalışanlar bir kuruluşun temelidir. Çalışmalara tam olarak dahil edilmeleri kendi yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarını sağlar.

Proses Yaklaşımı

Uygun kaynaklar ve  faaliyetler bir  proses olarak yönetilirse istenilen sonuçlaradaha etkin  olarak  ulaşılabilir.

Yönetimde  Sistem Yaklaşımı

Belirli bir amaç için birbiriyle ilişkili proseslerin oluşturulduğu sistemin belirlenmesi, anlaşılması, yönetimi kuruluşun etkinliğini ve verimliliğini arttırır.

Sürekli  İyileştirme

Sürekli  iyileştirme kuruluşun en kalıcı  amacı  olmalıdır.

Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım

Etkin karar  verme,  verilerin ve bilgilerin analizine bağlıdır.

Karşılıklı  Yarara Dayalı Tedarikçi İlişkileri

Kuruluş ve tedarikçileri birbirinden bağımsız olmalarına rağmen karşılıklı faydaya dayanan ilişki değer yaratır. Kuruluşlarda büyük bir rekabet gücü ve üstünlük sağlayan Toplam Kalite Yönetimi yukarıda sayılan ilkeler benimsenip uygulandığı takdirde kuruluşta dinamizmin ve gelişimin sağlanmasında başarılı olur.