ELEKTRONİK İMZA YENİ BAŞVURU VE MEVCUT SERTİFİKAYI YENİLEME BAŞVURUSUNDA YAPILMASI GEREKENLER
ELEKTRONİK İMZA E-ONAYLI VEYA ISLAK İMZALI BAŞVURU İŞLEMLERİ HAKKINDA;
Yenileme işlemini kendi elektronik imzalarını kullanarak gerçekleştirecek hekimlerimiz ve diğer tüm personellerimiz, herhangi bir fiziki başvuru formu göndermelerine gerek yoktur. Elektronik imzalarının süresi biten hekimlerimiz ve diğer tüm personellerimiz ıslak imzalı başvuru formunu imzalayıp, her iki durumdaki işlem için hastanemiz fizik tedavi binası zemin kat
F7 KAMU BİLGİ İŞLEM BİRİMİ'ne bildirmeleri gerekmektedir.
YENİLEME İŞLEMİNİ YAPAN ANCAK HASTANEMİZ KAMU BİLGİ İŞLEM BİRİMİNE BELİRTİLDİĞİ ŞEKİLDE BİLDİRİLMEMİŞ DİĞER TÜM HEKİMLERİN/PERSONELİN SERTİFİKALARI ONAYLANMAYACAK OLUP E-İMZA BİTİŞ SÜRELERİ KENDİ SORUMLULUKLARINDA OLACAKTIR.
KAYIP/ÇALINTI/DONANIM ARIZASI V.B DURUMLARDA BAŞVURU;
Öncelikle 444 55 76 Nolu KamuSM müşteri hizmetleri veya bağlı bulunduğunuz E-imza firmasının müşteri hizmetleri hattını arayarak mevcut sertifikanızı mutlaka iptal ettiriniz.
YENİ BAŞVURU VE YENİLEME YAPMAK İÇİN ALTTAKİ LİNKE TIKLAYINIZ...
https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go
SADECE KART OKUYUCU (DIŞ CİHAZ-FLASH) ARIZALARINDA DİREKT SİPARİŞ VERMEK İÇİN ALTTAKİ LİNKE TIKLAYINIZ...
https://ebasvuru.kamusm.gov.tr/kartokuyucu
BAĞLI BULUNDUĞUNUZ E-İMZA FİRMASININ MÜŞTERİ HİZMETLERİNDEN KAYIP/ÇALINTI ŞEKLİNDE BİLDİRİM YAPILAN VEYA ÜSTTEKİ LİNKTEN SADECE DIŞ CİHAZ SİPARİŞİ VEREN
E-İMZA SAHİPLERİ İÇİN BORÇ SORGULAMA VE ÖDEME EKRANI İÇİN ALTTAKİ LİNKE TIKLAYINIZ... (HAVALE - EFT - ELDEN ÖDEME VS. BU AŞAMADA GEÇERLİ DEĞİLDİR.)
https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.xhtml
Tarafımızca onayı verilen Elektronik imza başvuru işlemleri sonrası E-imza kargo takip sürecini 444 55 76 nolu KamuSM müşteri hizmetlerinden veya bağlı bulunduğunuz E-imza firmasının müşteri hizmetlerinden öğrenebilirsiniz.
E-İMZA KART BLOKESİ PİN KİLİT ÇÖZME İŞLEMLERİ İÇİN AŞAĞIDAKİ ADIMLARI TAKİP EDİNİZ...
1. Adım
Kamu SM Online İşlemler linkine tıklayınız. Açılan sayfada “Giriş” butonuna tıklayınız.

2. Adım
Açılan sayfada “E-Devlet Kapısına Git” butonuna tıklayınız.

3. Adım
Açılan sayfada giriş yöntemlerinden birini seçerek istenen bilgileri doldurunuz. Giriş Yöntemleri(E-Devlet Şifresi, Mobil İmza, E-İmza, T.C. Kimlik Kartı ve İnternet Bankacılığı)

4. Adım
Sayfaya giriş yapıldığında NES İşlemleri menüsüne tıklayınız.

5. Adım
Açılan Menüden Bireysel İşlemleri butonuna tıklayınız.

6. Adım
Açılan menüde PIN Oluşturma/Kilit Çözme butonu tıklayınız.

7. Adım
Ekranda belirtilen maddeleri takip ederek E-imza Uygulamasını indiriniz ve indirilen uygulamayı çift tıklayınız.

Uyarı: Bilgisayarda yüklü java sürümü güncel değilse java update uyarısı verebilir Later diyerek uyarı geçilebilir işleme devam edebilirsiniz yada update işleminden sonra devam edebilirsiniz

8. Adım
E-İmza uygulamasının açılması bekleyiniz.


Uygulama açıldıktan sonra Kilit Çözme ekranındaki doğrulama kodunu ilgili alana yapıştırınız veya
ikonuna tıklayarak kodun ilgili alana gelmesini sağlayıp İleri(
) butonuna basınız.

Kilit Çözme Bilgilendirme alanındaki talimatları dikkatlice okuyarak eksiksiz takip ediniz.
Yeni PIN Kodu ve Yeni PIN Kodu(Tekrar) alanlarına belirlediğiniz PIN Kodunu girdikten sonra PIN Kodunu Değiştir butonuna tıklayınız.
Açılan SMS Onay veya WEB Parola ekranında sizden istenen bilgileri girerek Onay butonuna tıklayınız.

PIN Kodunuz başarılı bir şekilde değiştirilmiştir.
PIN bilgisinin kullanılması ve saklanması ile ilgili uyarıların tamamı DİKKATLE okunmalıdır:- PIN bilgisinin güvenli olarak muhafaza edilmesi kart sahibinin sorumluluğundadır.
- PIN'in 3 (üç) kere hatalı girilmesi durumunda www.kamusm.gov.tr adresindeki Online İşlemler sayfasından PIN Oluşturma/Kilit Çözme seçilerek yeni PIN oluşturulmalıdır.
- AKİS Kart İzleme Aracı üzerinden PUK Kodu ile asla işlem yapılmamalıdır. Yetkisiz veya hatalı olarak yapılan 3 (üç) PUK giriş denemesi ile kart kullanım dışı kalır ve bir daha kullanılamaz. Bu durumda kart ücret karşılığında yenilenir.
- Sertifika teslim alındıktan sonra dikkatlice kontrol edilmelidir. Siparişiniz sim kart ve kart okuyucu olmak üzere oluşturulduğu halde herhangi birinin gönderinizden çıkmaması durumunda 5 iş günü içerisinde bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine mail atarak durumu bilgilendirilmelidir. Siparişinizin içeriği zarf üzerinde, pencere alanında TCKN bilginizin yanından ulaşabilir veya kurum e-imza yetkilinizden içeriği hakkında bilgi alabilirsiniz.
Bilgilendirme:
- "Askıdan İndir" sertifikanın, sertifika sahibi tarafından askıya alındığı durumlarda, sertifikayı tekrar kullanıma açmak için kullanılır.
- "Sertifikamı İptal Et" ile listelenen sertifikalardan her biri, bir daha kullanılamayacak şekilde iptal edilebilir. İptal edilen sertifika(lar) ücret karşılığı yenilenir.
- "Sertifika Listele" seçeneği ile sertifikalar listelenir. Listelenen sertifikaların seri numarasına tıklayarak, sertifikaya ait detaylar incelenebilir.
- "PIN Oluşturma/Kilit Çözme" seçeneği yeni bir PIN kodu üretmek için kullanılır. "Kilit Çözme" kilitlenen kartın kilidini çözmek ve yeni bir PIN kodu üretmek için kullanılır.